HIIT

HIIT

HIIT trening sa Tonyem

Kao što vjerojatno većina čitatelja već zna, HIIT je kratica za High Intensity Interval Training. HIIT se najčešće spominje u kontekstu efektnog gubljenja viška masnog tkiva i većina koja ga je u tu svrhu isprobala kune se u njegovu djelotvornost.

I stvarno, studije i istraživanja su potvrdili učinkovitost HIIT-a. Dapače, HIIT je proglašen učinkovitijim u sagorijevanju masti od tradicionalnog "običnog" aerobnog treninga.

HIIT je vrlo lagano opisati i shvatiti. Koncept je jednostavan - u tipičnom HIIT-u izmjenjuju se kratkotrajni intervali visokog intenziteta s manje intenzivnim intervalima aktivnog oporavka. Intervali visokog intenziteta trebaju biti na cca 90% maksimalne frekvencije srca, a intervali oporavka na cca 50% maksimuma.

Za razliku od tradicionalnog aerobnog treninga (npr. 45-60 minuta na traci u ujednačenom tempu), HIIT uz to što štedi vrijeme (tipično traje od 20-30 minuta ovisno o utreniranosti) omogućuje dugotrajno povećanje bazalnog metabolizma nakon treninga.

Dokazano je da je 24 sata nakon odrađenog HIIT-a bazalni metabolizam 5-10% veći od onoga nakon aerobnog treninga standardnog tipa. To znači da tijelo i dugo nakon takvoga treninga troši masne rezerve čak i u mirovanju.

Termini:

  • Utorak 20:15 - 21:10